torstai 18. syyskuuta 2014

Fazer maistuu miltä?


Arvatkaapa mitä löysin tässä jo viime viikolla kaupasta? Kaurahiutaleita! Teinkin eilen aamulla viimein puuroo aamupalaks. Ihan vaan sen takia, että ei ollu mitää muuta järkevää ruokaa mitä syödä aamupalaks haha.



Eilinen kanjikoe meni ihan hyvin. Samalla tunnilla mulla oli "minun kanjien opiskelutapa" esitys myös. Se meni kanssa siinä ihan mukavasti. Olin nii helpottunu et pääsin yhestä kokeesta eroo, mut torstaille (eli tälle päivälle) oli vielä luvassa se advanced luokan koe, mikä kauhistutti mua ihan kauheesti. Söin koulun ruokalassa butamisodonin eli misolla maustetun possunlihakastikkeen riisipedillä. Se on niin hyvää, kuolaan sille aina. Otan teille joskus kuvan siittä. Iltapäivästä tulin takas dormille ja yritin opiskella. Jossai vaiheessa mun opiskelu tulee kuitenkin aina viimisenä iltana siihen pisteeseen et oon et "ei pysty enää" ja joskus tyyliin 8 jälkeen en opiskellukkaa enää sit oikein. Vähän joskus 10 aikaa kertasin yhen sanalistan, mut siinäpä se. Musta tuntuu, että tein eilen jotain, mutta en muista enää yhtään että mitä. Kävinkö mää eilen siä kävelyllä..? ... ah, onneks twitter kertoo. Kävin illalla kaupassa H:n kanssa. Tehtiin pieni kävelylenkki tonne kauempaan supermarkettiin. Mun oli pakko ostaa suklaakeksejä, koska tuli kauhee suklaahimo, kun satuin vahingossa kattomaan youtubessa jonkun suklaakakku ohjeen. Mulla on nyt vähän ideana, että en osta mitää herkkuja nii sit niitä ei tuu syötyäkään. Samalla periaatteella menin aina välillä Suomessakin. Kun niitä ei löydy kaapista, ei tuu syötyä ja se himo menee kanssa sit muutamassa päivässä ohi. Se youtube video oli virhe...

Tänään koulu alko onneks vasta 11 aikoihin ja sai nukkua pikkusen pitempään. Mutta meillä oli tosiaan se koe. Kertailin aamulla vielä vähän niitä sanoja kirjasta. Tänään alko myös japanilaisilla viimein koulu. Ja joo... porukkaa riittää, olin et huhhuh. Oon kyllä taas nii ihme tuijottamisen kohokohta että ei jaksais enää. Ja joo, kyllähän mää varmaan pomppaankin aikalailla kaikesta väestä kun itekseni kävelen tua koulun alueella. No selvisin sit luokkaan asti ja koekkin meni onneks ihan hyvin. Se oli 3 sivua, mutta se 3 sivu oli pitempi tällanen kirjotelma ja se oli onneks ekstra tehtävä, että mun ei tarttenu tehä sitä. En ois kyllä ikinä ehtinykkään. Koe aika oli 40min ja 25min mulla meni sen tekemiseen ja tarkastamiseen loppu aika. Sen jälkeen oli puhekoe, joka meni ihan jees. Lähin hyvillä mielin siltä tunnilta, ja vähän toivoin, että ois läksytön viikonloppu, mutta hahahah miten mää sellasta ees aattelin... Iltapäivällä oli sit keskustelutunti. Jokaiselle löyty japanilainen puhekaveri tunnille. Vähän stressaavaa se on, kun parit vaihtuu luokassa koko ajan... Tunti meni ihan ok, vaikka loppuajasta jäi vähän huonomaku. Ope laitto mut kiittää luokan eteen ja no sanoin sit niinkun aina et kiitti et tulitte tunnille mut se vaa jatko mun kattomista et "jatka jatka" ja siinä vaiheessa jäädyin kyllä nii et "mitä mun pitäis sanoo?" ja se varmaa seisotti mua siinä luokan eessä joku 20s kunnes oli tyyliin et no älä sit jatka. Sillai kiitti vaa, ihan kun en stressaa jo tarpeeks näistä tunneistaki.

Jotkut japanilaiset tuli puhuu mulle siinä tunnin jälkee ja olin ihan et apua, en ikinä muista kaikkien nimiä yms. Juttelin tunnin aikanakin 4 tyypin kanssa ja muistan vaa sen japanilaisen jätkän nimen kenen kanssa puhuin ekana. Muitten nimet on ihan että jaa a. Sit aina nolottaa, kun joutuu jatkossa kyselee et kukas sää olitkaa, mitä me puhuttiinkaan? Vielä siinä kun kävelin takasin dormille kattoin että tuleepas tutun näkönen japanilainen tyttö tossa vastaan. Olin sit sillai et "oho kato tuttu" ilmeellä sille ja se tunnisti sit kanssa mut. Ainoo ongelma oli tosiaan se että tunnistin naaman, mutta en muistanu sen nimee tai että missä hitossa oltiin tavattu. Enkä siis edelläänkään tiedä missä alkujaan nähtiin... Muutama sana siinä vaihdettiin ja otettiin kuva yhdessä ja se lisäs mut fb kaveriks. Mua silti edelleen hämää, että missä me nähtiin... oiskohan se voinu olla se welcoming ceremony joka oli koululla, hmm. Ei mitää hajua. Jutteli niin monen ihmisen kanssa. Mun pitää ehkä kysyä siltä, vaikka vähän hävettää kyllä kysyä.

En jaksanu istua koko iltaa dormilla, joten kysyin parilta kaverilta lähtiskö ne käymää jossai läheisellä ostoskeskuksella, missä yks toinen kaveri oli käyny viime viikonloppuna. No lähettiin sit yhessä menee sinne päin, vaikka ei kunnolla tiedetty missä se on. Juteltiin siinä matkan aikana et pyörä olis niin kätsy. Sainkin kuulla, et vaihtari oli ostanu käytetyn pyörä 5000yenillä. Olin et MITÄ ja sanoin että "T, me lähetään huomenna käymää sinne kauppaa, mista se osti sen." Joten meidän olis tarkotus mennä sinne, kunhan ensin tiedetään, mikä kauppa ja missä se on.




Täällä oli ulkona niin kiva ilma. Haluun niin mennä lenkille vaan, josko mun Suomen paketti saapuis huomenna.



Käveltiin aikamme ja oltiin että onkohan se paikka toi? Veikkaan, että se ei ollu kyllä se, mutta käytiinpähän nyt siinä. Siä oli tosi iso supermarketti! Vois jo verrata johkin Suomen S-marketteihin ja tällasiin. Sit siellä oli muitakin kauppoja paljon. Mutta löysin sieltä supermarketista viimein rasvatonta maitoo! Saas nähä onko se täällä millasta. Sitä on tosi vaikee löytää täällä. Oli se kyllä melko hintavaa. En onneks kauheesti maitoo juo, mutta jos toi on sen makusta että pystyn juomaa sitä nii ennemmin maksan sit vähän enemmän siittä kun sen verta harvoin tulee juotua. Ja ei vitsi, löysin myös tummaaleipää! Siis kyllä! Tummaa leipää! Arvakkaa putosko leuka lattialle, kun näin sen siinä hyllyssä. Siinä oli vaan yks paketti jäljellä, onkohan se suosittuakin sit täällä? Ostin myös sellasen toisenlaisen vaaleenleivän.



Tää tummaleipä on oikeesti hyvää! Edelleen tässäkin on sellanen jännä pehmee koostumus, mikä japanilaisissa leivissä on. Toi vaaleeleipä oli puolestaan vähän fail ostos. Maitoo en oo viä maistanu. Täällä muuten leivässä on AINA vaan joku 2-3 päivän säilymisaika. Maito puolestaan säilyy varmaa 14 päivää jopa, sillai mitä ihmettä.

Tarkastelin tässä kans palattuani tänne dormille sähköpostini ja olin et wtf kun japanin ope oli lähettäny mulle 3 meiliä. Kattelin, että se ois halunnu, että oisin tullu koululle viiden aikaa. No vähän myöhästä sille. Se olis halunnu esitellä mun tuutorin mulle. No se sano, että "tuu huomenna koululle, et näät sen sillon. Ota se paperi minkä jaoin tänään niin mukaa". Mulla ei oo perjantaisin koulua :( Mutta toisaalta, aika se ja sama teenkö läksyt tuolla koululla sen tutorin avustama vai itekseni täällä huoneessa istumassa. En yhtää tiiä kuka se tyyppi on tosin. Toivottavasti se on mukava. Huomenna näkee sit...

Avasin kanssa sit kaiken mun uurtavan työn ja huomisen tutorin stressin takia Fazerin suklaalevyn. Maistoin palan ja olin siis oikeesti että "... ...??? da fuck" Siis se maistuu niin oudolta. Niin paksu ja pehmee ja täyteläinen koostumus. Ja siis mietin hetken, että maistuko tää tältä aina? Onko tää hyvää? Maistoin jonkun maun siinä, mitä en oo ikinä ennen huomannu ees. Mielenkiintosta.


Muokkailin muuten tässä tänään aiemmin tota edellista postausta ja lisäilin sinne juttuja.


Milla ☆



2 kommenttia:

  1. Fazerilla on kyllä oma ominainen makunsa jonka huomaa selvästi kun ei oo vähään aikaan syönyt. Not bad tho.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, just sellanen Fazerin maku, mutta nyt kun söin sitä se oli jotenkin nii eri makusta. Mun mielessä se maistu erilaiselta ja sit kun maistoin oikeeta tuotetta, ne ei kohdannukkaa yhtään.. :D

      Poista