torstai 25. joulukuuta 2014

ユナイトO-WEST&jealkbラフォーレ原宿


Tänään mulla oli tiedossa kaks keikkaa! Ensin päivällä UNiTE ja illalla jealkb. Jealkb:n näin viimeks 2012, kun kävin Japanissa, joten olin nii odottanu et näkisin ne livenä. Tosin niitten uusin albumi oli vähän pettymys, niin oli toisaalta vähän sellanen fiilis, et jos keikka on huono nii mitäs sit tehdään... No joka tapauksessa nousin ylös siinä 10 jälkeen ja lähdin Shibuyaan päin 12 jälkeen. UNiTEn keikka olis O-WEST nimisessä paikassa ja en ollu ikinä käyny siellä. Matkalla sinne nappasin muutaman kuvan. Shibbe päiväsaikaan.








Löysin sit mukavasti keikkapaikalle ja odottelin siinä, että ovet avattais viimein ja meitä alettais päästää sisään. Huomasin siinä seisoskellessani yhen tutun näkönen jätkän, se oli syksylläkin sillä UNiTEn keikalla, millä kävin Tokiossa. Se oli niin pitkä ja luihu, että jotenkin tunnistin sen heti. Mulla oli C7 lippu, joten aika loppupäässä pääsin sisällä. Huomasin siinä muuten jonkun ulkkari jätkän kanssa, joka oli tulossa keikalle!! Olin et oho, mitä hittoo! Se oli yllätys. Ainiin, ja ennen kun menin odotteleen, jokkut ulkkarit oli mulle, että "tiiäkkö sää mitä täällä tapahtuu..?" lol. No pääsin sit viimein sisällä ja se työntekijä siinä oli että "siis mitä, vieläkö niitä sieltä tulee...?" ja en ees ollu ihan viimisten joukossa. Se keikkapaikka oli kyllä vähän liian täyteen myyty, aika ahdasta.  Siellä oli myös taas epämääränen narikka, johin jätin kamani. Se sattu oleen siellä salin takaosassa vasemmalla puolta salia ja jäinkin sit siihen oven lähettyville seisoskeleen, koska siinä oli tilaa. Ja tajusin samalla, että jes! Oon LiNin puolella!! Koska aina aikasemmin oon ollu oikeella puolella lavaa ja tajunnu sen vasta kun keikka on alkanu. 

Keikka alko sit viimein ja jäsenet tuli joulusissa asuissa lavalle, koska niitten ekan keikan teema oli joulupukki-asut. UNiTEllä oli siis tänään 3 keikkaa putkeen, mutta mää menin vaan siihen ensimmäiseen. Eilen vai toissapäivänä just kirosin A:lle sitä, kun toisen keikan teemana oli "luonnollinen isoveli", eli ne on siis ollu siä normi vaatteissa ja ilman meikkiä. Se on se live, minkä oisin halunnu nähä, damn! Keikka lähti käyntiin yllättävästi balladilla ja sen biisin jälkeen ne olikin, että "koska on joulu, halutaan antaa teille joululahja, mutta me ei olla järkätty mitään. Siks soitetaankin teille vähän harvinaisempia biisejä!" Ne jatkokin sit biiseillä, mitä ne ei yleensä livenä soittele ja yks sellanen biisi tuli, mitä en ollu varmaan ikinä ollu ees kuullu. Veikkaan, että ollu jossain vaan keikalla myytävällä levyllä. 

Ensimmäinen MC:n aikana Yui oli vähän pulassa, kun se ei heti keksiny juttua, mistä puhua ja se oli että "on liian aikanen aika päivästä..tällasessa tilanteessa täytyykin siis.." ja käänty LiNin puoleen, joka puoliks yritti päästä karkuun sitä tilannetta. LiN sit anto periks ja se kanssa oli että "nyt on liian aikaista" ja jotain se puhu muun muassa sen poron asusta, joka sillä oli päällä. Ja sit se suuttu siinä kun fanit huuteli että "söpöö, oot söpöö" kun se yritti puhua, että nää sarvet on ärsyttävät, että nää ei pysy paikoillaan ja sano aika moneen otteeseen että "うるさい" ja meni aina vähän enemmän yankee tyylimmäks mitä, enemmän se sitä joutu sanoo lol. Kun LiN sai sanottavansa sanottua, fanit huusi Sanan nimee ja Yui oli että おかわり?? ja puhu Sanalle, että ne haluu lisää kuule. Ja Sana oli vähän tyyliin että pitääkö mun oikeesti nyt puhua?! lol. En muista oikein, mitä se sieltä puheli kyllä.. Keikka kesti oikeestaan vaan tunnin verran ja ei ollu encoree ollenkaan. No niillä oli tulossa vielä kaks keikkaa, että en sinänsä ihmettele. Mun takana olleet 2 tyttöö huusi yhden jäsenen nimeen niin nasaalisti, että huhhuh, se oli niin huvittavaa!

Keikan jälkeen asetuin oheistuotteiden jonoon, joka oli ihan himo pitkä.. onneks vielä mun vuorolla riitti sen päivän chekejä. En saanu kauheen hyviä chekejä, tai variaatioo, mutta tällä kertaa onnistuin vaihtaan tosi hyvin, ja oon niin ilonen niistä nyt, koska sain 2 LiN chekiä!!! Ja ainakin yks cheki jokaisesta jäsenestä, jee.



LiN♥

Lähin sit Shibuyan asemalle päin ja otin junan Harajukuun. Harajukussa kävin ensin yhessä vaatekaupassa, missä kävin eilen, sovittamassa yhtä takkia. Löysin yhen tosi hienon toisen takin sieltä, mutta siinä oli yks puute, ei mitään suojaa tossa kaulan edessä, vaikka siinä oli sellanen muhkee kaulus niskassa... oli se melko kalliskin, mut niin kivan tyylinen ;A; ehkä käyn myöhemmin kattoon, jos se oli alessa vaikka. Menin sen jälkeen sit Lafoorettiin, ostoskeskukseen, jossa se jealkb:n keikka olis. En yhtään tienny, missä se keikka siä olis ja olin vähän hukassa alussa.. Onneks sit löysin sen ja ostin siittä jotain pientä itelleni. Sen jälkeen suuntasin syömään, koska mulla oli nälkä! Menin sinne Harajukun yhteen kahvilaan, missä kävin syksylläkin. Oli hyvää ruokaa. Ruokailun jälkeen menin takasin Lafoorettiin ja odottelin keikan alkamista.

Random kuva, en menny tänne siis syömään.

Keikan alkua sai ootella aika pitkään, mutta kun se viimein pääs alkaa nii jealkb alotti kanssa vähän vanhemmilla biiseillä! Olin innoissani siittä, koska ne oli viä hyviä biisejä kaikki. Furi jealkb:llä on jotenkin vähän erilaista välillä ja olinkin vähän hukassa, ehkä fureja on vaan aika paljon niillä sit, tai monimutkasempaa. MC:tä oli aika paljon, kaikkeen en jaksanu enää keskittyä, mulla alko oleen vähän väsyny olo niin paljosta seisomisesta. Keikka oli silti hauska ja oli aika eessäkin vielä. Täällä kertaa osasin myös valita puoleni ja menin Edieen puolelle. Yhessä vaiheessa keikkaa tuli vähän isompo mosshu ja koko keikkasali tyyliin pyöri ympäri siellä, ja mun eteen tuli sellanen ärsyttävä tyyppi sit loppuajaks. Ja oli nii hyvä, kun sen ison mosshun aikana, bändin jäsen Hideki tuli sinne fanien joukkoon temmeltään. Nii sit kun se laulu loppu, se kiipes takasin lavalla ja oli tuskastuneen näkönen et "mun miehisiin alueisiin koskettiin... ja mikä pahinta.. se käden koko oli selkeesti miehen.. ja se ei ees ollu sellanen vahingollinen vaan kunnon tarttuminen haaruksista..". Me kaikki nii naurettiin, et mitä hittoo lol.

Keikan jälkeen kaikki jäsenet oli kuulemma myyntipöydillä, mutta mää en jaksanu todellakaan jonottaa ja lähin menee vaan. Kaikki paikalla olleet sai mukaan joulu cd:n, jonka jealkb oli tehny. Hostellilla kun kattelin sitä, niin siinä oli nimmarit, ohho. Lisäks ne ilmotteli keikan lopussa, että keikkakiertue, wohoo, mutta eipä innosta mua, kun ne menee vaan Kantoun alueella, hö. Olisivat tulleet Fukuokaan.


Keikan jälkeen menin suoraan asemalle ja otin junan Nakanoon. Juna Harajukusta Shinjukuun oli ihan pirun täynnä ja olin ihan lituskana siellä randomeitten ihmisten välissä. Mun edessa oli sellanen joku noin mun ikänen jätkä, ja olinkin sit ihan kiinni siinä, sillai kiva kiva.. Nakanon juna ei onneks ollu nii paha ja pääsin mukavasti loppumatkan. Nakanossa poikkesin konbiniin ja ostin ruokaa ja nyt olen uneliaana täällä. Tahdon nukkumaan. Väsyttää.

Huomenna meillä on tiedossa Ghibli museo aamusta ja iltapäivästä sit ehkä Shinjukuun..? Oisko karaoke..? Tai sit vois myös Ikebukuroon päin ja vaikka kissakahvilaan..? Täytyy pohtia, mitä sitä tekis.


Tässä loppuun suosittu joululaula Japanissa.


Milla ☆



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti