torstai 11. joulukuuta 2014

Osaka③: Osaka yläilmoista

Lauantai aamuna heräilin yheksän aikoihin ja kävin suihkussa. Mun huone oli 9 kerroksessa ja suihkut naisille oli 2 kerroksessa. Onneks ne oli ihan suht siistit ja ei mitään valittamista! Kaiken kaikkiaan tosi mukava hotelli ja rauhallinen, ei mitään möykkäämistä. Mulla oli check-out sit 11 viimeistään, mut ehinkin valmisteleen kaiken jo tuntia aikasemmin niin lähin sit kymmenen jälkeen Yotsubashin asemalle tapaan siskoo ja sen kaveria, koska vein mun matkatavarat niitten hotellihuoneeseen. Ja joo, olihan se alue, missä niitten hotelli oli niin hieman hienompaa aluetta. Hotellin taso myös korkeempi, mutta oma hotelli toimi kyllä kätsysti. Jätettiin tavarat sinne ja otettiin metro Osakan linnaan päin. Sää ei ollu onneks niin kylmä kun perjantaina, koska ei tuullu oikeestaan yhtään.

Päästiin viimein linnan lähettyville. Siinä oli paljon puistoja ympärillä.

Siellä oli joku juhlavuosi menossa nyt jostain sodan päättymisestä, unohdin ihan täysin et mistä.

Yllätyin, että siä oli tällasia standeja ja kaikkee näinkin paljon. En muissa linnoissa oo mitään tällasta nähny.

Osakan linnassa pääsee hissillä kätevästi 5 kerrokseen asti, josta sit 2 kerrosta kävellen ylöspäin ulkoilmatasanteelle. Sit kun tulee alaspäin, täytyy mennä rappusia ja samalla voi kierrellä jokaisessa kerroksessa olevat museot.

Meillä alko tulee kauhee nälkä niin suunnattiin sit asemalle päin ja etittiin ruokapaikkaa. Osakan linnasta sen verran, että musta ehkä Kumamoton linna on kyl hienompi, koska siinä näkee myös sen restoroidun toisen rakennuksen ja muutenkin enemmän niitä vanhoja tiloja. Kioton linna oli myös ehkä parempi... Kun lähettiin käveleen, sää oli muuttunu taas aika kylmäks, koska oli alkanu tuuleen.

Käytiin sit syömässä olikohan se matsuyassa ja noi kävi ekaa kertaa sellasessa ruokapaikassa, missä se ruokalipuke ostetaan etukäteen siittä automaatista. Luulin, että ne oli käyny montakin kertaa jo sellasessa paikassa! Syötiin siinä ja otettiin sit metro Shinsaibashille jälleen kerran. Käveltiin Namban asemalle, josta ostin etukäteen junalipun lentokentälle, istuttiin alas kahville ja palattiin takas hotellille.

Juna-asemalla vielä yhteiskuva.

Sanoin sit heipat metroasemalla siskolle ja sen kaverille ja otin metron takasin Nambaan, josta menin suoraan junaan, joka sattu sopivasti oottaa laiturilla. Mulla oli ihan järkyttävän flunssanen olo ja juna oli vielä tosi täynnä ja olin et voi ei... Onneks selvisin sen matkan ja pääsin viimein lentokentälle. Tosin kävelin vahingossa terminaali 1 vaikka tiesin, että lento lähtee terminaali 2:sta. Onneks se ei nyt niin kaukana ollu. Otin sit shuttle bussin terminaali 2:seen ja menin check-in:t ja turvatarkastukset. Löysin lentokentältä kitkatteja..! Juustokakkukitkat ja wasabikitkat. Ostin myös pretzejä välipalaks ennen lentoo. Mun lento oli 10min myöhässä, koska oli ihan järkyttävän kova tuuli! Kun kävelin asemalla niin sain melkein juosta sitä tuulta vastaan, et pääsin mihkään kulkeen.

Ostin pienen paketin matcha-sakura kitkatteja. Siä olis lisäks ollu azukipapukitkatteja, mutta se oli nii hemmetin iso pakkaus, et ehkä sit myöhemmin, jos joku ostaa mun kanssa.

Lento lähti tosiaan joku 10min myöhässä ja lento suju hyvin, vaikka olikin kova tuuli. Sit metrolla takasin dormille ja olin et viimeinkin kotona! Edelleen voivoittelin sitä seuraavan päivän keikkaa, että mitähän siitäkin tulee niin flunssasena, mut onneks meni hyvin.

Tässä ne kengät mitkä ostin! Nää oli niin halvat, sattu oleen alessa n.5e.

Tässä sit melkein kaikki, mitä Suomesta päin sain. Kui sain nää kaikki tuotua..? Lisäks sain muutaman vaatteen kaapistani, ne ei tässä mukana oo. Voin sanoo, että ahmattina söin noi joulukonvehdit jo. Oho.

Tässä sit mitä levykaupasta tarttu mukaan! Noin kaikki cd:t oli siis 100yen! Eli joku 80snt. Niin edullista.

Tässä vielä kuva siskosta ja musta♡ Tykkään tästä kuvasta!

Sellanen Osakan reissu. Seuraavaks tuleekin varmaan sit ahdistuneita postauksia final exameistä.