tiistai 9. joulukuuta 2014

Osaka①: Terveisiä Suomesta


Osakan matkaan ennen käytiin 1.12 maanantaina izakayassa! Oli hauskaa, mutta aika kallis käynti.. Hirveesti tuli ruokaa ja meijän piti maksaa vähän ekstraa kun ei syöty kaikkee.




Ai on niin söpö ;A; Ai sit halus tietää kaiken, että kerros nyt K:sta mulle ja oltiin molemmat vähän humalassa ja kikateltiin siinä sit kaksistaan omista suhteistamme. K:n kaveri kuuli varmaan osan meijän jutuista ja infos niitä sit varmaan sille eteenpäin puhelimella ja sainkin jossain vaiheessa kuulla että "idiootti!" lol.

Ei siinä sen kummempaa tainnu varmaan tapahtua, ja torstaina oli tosiaan sit lähtö Osakaan päin! Kauhukseni huomasin vaan että mulla on mukavasti kurkku kipeenä.. Mietin ensin että onko nyt sama tauti tullu uudestaan päällä, mutta ei, ihan flunssa tällä kertaa. No ei auta itkeä vaan otin metron lentoasemalle ja kohti Osakaa päin! Lento oli ajoissa ja odottelin siellä lähtöä ja mukavasti suju matka. Lopussa oli vähän turbulenssia ja tuli pikkusen huono-olo, mutta onneks siinä vaiheessa lentoo oli jäljellä ehkä 10min. Päästiin sit Osakan asemalle ja otin shuttle bussin terminaali ykköseen, josta junan Osakaan päin.


Jäin sit Shin-Imamiyassa poies, koska mun hotelli sijaitsi siellä. Tulin ulos asemalta ja olin ihan pihalla missä oon. Ihme pienellä kujalla ja kysyinkin joltain poliisin näkösiltä tyypeiltä, että missähän päin tää hotelli on..? Ne ei osannu sanoo muuta kun että tuolla päin ei oo mitään, se on varmasti siis tuolla toisessa suunnassa. Kun sinne päin lähdin niin hotelli olikin heti siinä kulman takana melki. Hotelli vaikutti tosi mukavalta ja huonekkin oli ihan hyvän kokonen ja tv:kin löyty, kuten myös oma vessa. Ainoostaan suihku oli sit yhteiskäyttönen.







Oli vähän sateinen päivä ja kattelin ikkunasta ulos ja olin et on tää ehkä vähän rähjäsempää ja huonompaa aluetta, niinkun olin lukenu. Kattelin, että tossa eessä näyttääkin olevan joku ihmeen kodittomien tollanen asuinpaikka. Siellä ne myös myöhemmin sit seiso ruokajonossa. Vähän epäilytti siinä vaiheessa, että mitähän tästäkin tulee, mutta tosi rauhallista oli kyllä loppujen lopuks. Enemmänkin oli epäilyttävää kulkee päiväsellä siellä, kun kaikki kodittomat oli hereillä. Illalla kun palas takasin, kaduilla ei niitä näkyny melki yhtään (muuta kun sit kun kattoin ikkunasta hotellissa, niin ne kaikki nukku ton vastakkaisen rakennuksen edustalla).

Mun matkan tarkotus Osakaan oli nähdä Osakaa, mutta myös tavata mun siskon kanssa! Oottelinkin siskoo ja sen kaveria saapuvaks mun hotelliin, koska olin antanu ostoslistan Suomeen päin.. :D Ne saapukin sitten mun hotellille ja jatkettiin matkaa hetken istumisen jälkeen Shinsaibashille päin. Mulla ei ollu sen kummempia suunnitelmia ollenkaan Osakan matkalle.

Shinsaibashi paljastukin vähän hienommaks alueeks sit.








Käveltiin siinä sit Nambaan päin ja matkan varrelle sattu American town, tai joku vastaava paikka. Tiesin, että siä on Puresound levykauppa, jossa haluun käydä! Löysinkin sen sit sieltä. Vitsi siä oli 100yen alennusmyynti ja ostinkin muutamisen levyn. Muuten sieltä ei tarttunu kauheesti muuta mukaan.





Haluttiin sit mennä syömään ja halusin viedä siskon ja sen kaverin kaitensushiin. Mulla ei ollu mitään hajua, onko missä sellasta. Siinä olikin sit poliisiboksi niin kysyin sit niiltä hahaha Ne sano, että ei tässä lähellä oo kyllä mitään sellasta paikkaa ja ohjas meijän vähän kauemmas Nambaan päin. Se kysy, että tiiäkkö missä on tää ja tää paikka ja olin et joo, en tiedä, oon ekaa kertaa Osakassa nyt. Lähettiin sit käveleen sen ohjeitten mukaan.






Tää paikka olikin sit lovehotellien kuningasaluetta :DDD



Päästiin sit vähän normaalimmalle ostosalueelle.



Tää kuva ei käänny, miksi..



Löydettiin iso rapu! Se liikku! Ja meitä tuli haastatteleen siinä kun seisoskeltiin niin 3 japanilaista, todennäkösesti yliopistotyttöö. Vastailtiin niitten kysymyksiin sit siinä ja ne oli ihan että "onko toi sun isosisko??? Oikeesti?!" En tiiä edelleenkään miks ne sitä ihmetteli. Näyttikö mun sisko niin erilaiselta? Näytinkö mää vanhemmalta? En tiedä heh. Päädyttiin sit siinä ruokapaikan etsinnän keskellä meneen kuitenkin loppujen lopuks izakayaan. Siis varmaan 5 sisäänheittäjää yritti saada meitä niiden ravintolaan, kunnes sit oltiin jo et mennään muualle syömään ja yks tuli vielä meille, et "tulkaa hei tänne!" Ja niitten menu olikin kaikista paras ja olin et okei, tää paikka käy. Se lisäks kysy kun se oli selkeesti nähny, että oltiin vähän hankalia asiakkaita, että "mikä hinta teille sopii?" kun kysyin että paljonko maksaa? Ja se anto 100yen halvemmalla kun se aikasempi tyyppi LOL. Mentiin sit sinne myymälään ja se joku isompi pomo oli meille kun kysyin viä et paljos tää siis on, niin sano et 3000yen ja olin et "mut äsken se oli kyl..." ja se oli et "kyllä, siis 2700yen". :DDDD Nyt on tingattu sit Japanissa lol. Istuskeltiin sit 2h siellä ja lähdettiin käymään donkissa, koska mun kuulokkeista onnistu lentokoneessa hukkuun se korvaan menevä osa, se pehmuste. Olin et tartten heti uudet kuulokkeet!





Donkissa käynnin jälkeen bongattiin myös viimein toi Glico äijä!






(Mun sisko näyttää ihan mun veljeltä..?)



Ei jaksettu kauheesti shoppailla torstaina yhtään ja käveltiin Namban asemalle päin.




Kello tuli lähemmäs 23 ja otettiin sit junat takasin omille asemillemme ja sovittiin et puhutaan tarkemmin perjantain aikataulusta sit whatsappissa. Tiedossa oli ainakin Osakan akvaario ja joko Osaka linna tai shoppailua.

Tässä vielä kui surkeesti mun kuulokkeille kävi. En nähny tota pehmustetta missään. Nää uudet kuulokkeet on kyllä paljon paremmat kun noi vanhat!



Huomenna kirjottelen sit seuraavaa osaa.

Milla ☆


3 kommenttia:

  1. Toi kallis ostoskatu, mistä noi ekat kuvat on ei oo Shinsaibashisuji vaan Midosuji... Shinsaibashisuji on samalla kadulla missä se Glico mies on. :P (se kattoo shinsaibashisujille päin)
    Mut joo tutulta näyttää! Samoja mainoksia vieläkin. Musta tuntuu et toi Ninomiyan mainos ei ikinä lähde. XD
    -R

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, käytiin kyseisellä kadulla sit seuraavana päivänä, mut Shinsaibashin aluettahan toi kuitenkin on, kun asemakin siinä.

      Poista
    2. Juu kadun nimi vaan on Midosuji. :'D Toivottavasti pidit alueesta. Hello Kitty kauppa oli ihana, et jos olis rikas niin ostasin sieltä vaikka mitä! :D Mä menin hyvin usein shoppaileen sinne ku ei tarvinnu pelätä hirvesti eksymistä. Mitä nyt sinne host-alueelle tuli eksyttyä... Ja JE kauppaa etin ihan vitun kauan. OTL
      -R

      Poista