sunnuntai 28. joulukuuta 2014

SID Collabo Bang!日本武道館 & お久しぶり!


Aamulla herättiin melko aikaseen, joskus 8 maissa jo. Meillä oli lähtö 9:30 aikoihin, koska halusin mennä ostaan tavaraa mitä SIDillä oli myynnissä. Myynti alkais 10:30, joten siksi. Otettiin metro Kudanshitaan ja käveltiin Nippon Budoukanille. Tajusin, että määhän oon käyny ihan tässä vieressä melki, koska siinä on se imperial palace lähellä.



Asetuttiin sit jonoon ja siä ei ollu yhtää nii pitkä jono kun aattelin! Onneks. Meillä oli tarkotuksena mennä käymään Tokion asemalla ja ehkä siellä Imperial palacessa, jos aikaa vaan riittää.





Lähettää sit käveleen Tokion asemalle päin. Vajaa 3km sinne oli matkaa.



Tultiin sit Imperial palacen luo ja meijän piti kävellä sen läpi, mutta se olikin maksullinen..? Ei kyl viimeks kun siä kävin. Ei sit menty sen takia sinne vaan jatkettiin matkaa.



Täällä on ihan sika kylmä, mutta edelleen joku tällanen kukka kukkii.








Löydettiin sit viimein Tokion asemalle! Mentiin sinne maanalaseen ostoskeskukseen. Siellä oli kauppa varmaan jokaiselle tällaselle characterille. Muutamasta kuva.








Löydettiin sit ne mitä mentiin hakeen: kitkatit.




Kerrankin kuva lounaasta. Ei niitä enää tajua ottaa.


Kun oltiin syöty otettiin sit metro takasin budoukanilla, koska ulkona oli ihan järkyttävä tuuli ja kylmä. Käveltiin sit konbinin kautta budoukanille ja mentiinkin suoraan sinne sisälle, kun sinne pääsi. Ovella kysyttiin, että onko meillä kameraa ja oltiin kaikki, että ei meillä sellasia oo.. vaikka siis oli tietenkin, mutta ei me niillä kuvattu ja pidettiin visusti piilossa, niin kaikki ok. Mentiin sit ettiin meijän paikat ja oltiin Shinjin puolella, melkeinpä ylimmällä rivillä. Vähän huonohkot paikat sillain, että niitä isoja tv ruutuja ei sinne reunaan näkyny oikein kunnolla, Ei onneks siellä ihan laidassa sentään oltu, se ois ollu viä kamalampi, nää paikat oli ihan ok.


Keikka alko sit tasan 15:00 ja ensin esiinty sellanen koomikko parivaljakko, joka heitti jotain läppää siinä ja se toinen laulu biisinkin. Sen jälkeen lavalla tuli GRANRODEO ja se oli aika kivan kuullonen bändi ja sen mukaan jakso mennä siinä hyvin. Vois jopa ehkä näin jälkeenpäin tsekkaa jotain niitten biisejä. GRANRODEON kanssa lavalle tuli kitaristi Shinji yhden biisin ajaks esiintyyn. Seuraavana vuorossa oli TOTALFAT ja joo, ei oo ihan bändi mulle. Oli niin pitkästyny ja en tykänny kyllä. Basisti Aki tuli lavalle 2 biisin aikana soitteleen bassoo niitten kanssa. Ainoo asia mikä jäi hyvänä mieleen oli se kuinka se toinen vokalisti puhu, että musiikilla ei oo rajoja, että kaikki pystyy nauttii siittä. Se puhu sen hienosti ja olin vaikuttunu! Mut niitten musiikki ei oo ihan mun juttu, sorry. Seuraavana oli sit vuorossa DAIGO, mikä oli vähän yllätys. Aateltiin, et se olis vikana. Daigo villitsi selkeesti yleisöö. Se tuli ekan biisin aikana sellaset isot perhosen siivet selässään lavalla, olin hetken että mitä hittoo Daigo? :DDD mut se laulo sit jonkun ihme perhos-biisin. Se vaihtokin sit vaatteet ja sillä oli aluks jalassa sellaset pvc-housut, heheh, muutenkin sellasia Daigomaisia puuhkia sillä oli. Mao tuli sit lavalla yhessä vaiheessa laulaan Daigon kanssa ja ne laulo 2 biisiä. Maon ääni oli ehä vähän maassa, ja ihmettelin sitä, mut mietin et jos se on vaan jotain alkukankeutta.. se oli itekkin, et nyt on kyl kurkku vähän ja meni juomaa vettä. Daigo oli ihan impressed kun osattiin fureja tehä siä ja se oli et "ihan kun oisitte aina ollu mun faneja". Ja jotain se oli väärin ymmärtäny tän tapahtuman nimessä, Collabo bang! ja Mao sit siinä korjas, et ei se oo bangu vaan bang! Mulla meni vähän ohitte se juttu, mut A kerto että Daigo luuli, että Collabo Bang! on joku tv-ohjelma, joka kuvaa niinkun johkin ja sit Daigo puhu vähän naureskellen, että "eihän kukaan usko, että mää oon joku rokkari, kun oon niin usein tv-ohjelmissa vieraana ja näin". Ja Mao oli sille, että "mun piti sanoo jo sulle kenraaliharjotuksessa, että tää ei oo mikään ohjelma, vaan ihan keikka, mut se oli jotenkin vaikee sanoo.." Ja Daigo oli et oisit nyt sanonu aikasemmin, vähänkö mua nyt hävettää nyt! Se oli nii huvittava.. :DD Daigo laulo kanssa SID 嘘 biisin ja erilaisilla versioilla heh. Daigon jälkeen esiintyyn tuli LINDBERG ja joo.. ei ollu sit yhtään mulle. Se laulaja oli tosi ärsyttävän ylisöpö, sen puhetyyli muun muassa. Ja empä mää niitten musiikistakaan kauheesti tykänny. Yuuya tuli sit viimisen biisin aikana soittaa rumpuja ja sen biisin aikana olikin sit 2 rumpalia. Se oli aika hieno.

Viimein oli sit SIDin vuoro! Kello tuli siinä 20 paikkeille, ja oltiin et viimein! SID alotti コナゴナ biisillä, mistä tykkään tosi paljon! Sen jälkeen tuli yks vähän suositumpi biisi, Monochrome no kiss, jonka jälkeen seuras liuta balladeja. Ensin tuli sleep, sen jälkeen biisi mitä en muista ikinä kuulleeni ja olin melko yllättyny... sen jälkeen ne soitti vielä yhen balladin, jonka jälkeen tuli sit Junkan ja jäsenien esittely samalla. Junkan on niin hauska livenä! Seuraavaks tuli 妄想日記, jonka jälkeen joku biisi kanssa..  Ne soitti myös niitten uusimman sinkkubiisin white tree:n, joka oli viimisin biisi. Odotin vähän pitempää settilistaa kyllä. Ja täytyy sanoo, että Maon ääni oli kyllä niin heikossa kunnossa, se ei päässy ollenkaa laulaa korkeita nuotteja, olikohan sillä flunssa. Se vaikutti muutenkin niin tuskasen näköseltä välillä, kun se laulo. Sillai ehkä vähän pettymys toi keikka. Mutta oli kyllä hieno nähdä SID livenä ja haluaisin nähä uudelleen!! 

Vasemmalta: Yuuya, Aki, collabon juontaja, Mao, Shinji. Kuva täältä.

Keikan jälkeen lähettiin asemalle päin ja huhhuh sitä tungosta. Siellä oli myös jotain minorbändien jäseniä jakamassa flaikkuja, niinkun vähän ounastelin. Otettiin juna Nakanoon ja A päätti ostaa takoyakia kuulusta takoyaki paikasta..!! Ja ei saakeli!!! Pysähyttiin siihen tielle kattoon, et mitäs tää maksaa siis ja T oli että mää meen tohon konbiniin ostaa ruokaa. Jäätiin sit kattoo siihen ja sit ne molemmat myyjät, takoyaki otoko ja takoya nii-san alko tuijottaan meitä. Olin et tunnistaakohan ne mua.. Olin monena päivänä siittä menny ohitte, mutta en ollu sen kummemmin huomioo antanu koko paikalle. No, astuttiin sit lähemmäs ja samantien takoyaki otoko oli mulle et お久しぶりです! (et viimisestä kerrasta vähän aikaa!) ja katoin sitä vähän et 'omg, muistakko sää mut?!'. Sanoin sit saman takas ja se oli mulle, että "sun tukka on jotenkin erilainen niin en meinannu ensin tunnistaa sua" johon olin et "aijaa, on vai?" johon se sano et jotenkin se on erilainen ja sit se kysy et "mikä tää nyt on?" tosta mun SID laukusta ja olin et "me käytiin just keikalle". "Keikalla?" "Joo, sellasen bändin kun SID.." "Aa, vk bändi, joo" "oho, tiiät hyvin" ja tässä vaiheessa takoyaki nii-san liitty mukaan et "mikä bändi? vk?" ja jotain se sano muuta ja takoyaki otoko oli et "ei mikää sellanen!" Ja A yritti vaikka kui monta kertaa tilata takoyakia, mutta ne vaan jutteli mun kanssa ja takoyaki nii-sankin kuunteli vaan meijän juttuja siinä hahahah, voi A!! No A sai sit tilauksensa tehtyä ja takoyaki otoko kysy että "tulit takasin sit Japaniin?" "eei, oon siis koko ajan ollu Fukuokassa" "ai niin joo, Fukuokassa. Nyt taas Tokiossa hengailemassa?" ja olin et "juu, oon taas matkalla täällä" "mihin asti oot?" "4 päivään" "siis 4 tammikuuta? "joo" "oot siis uuden vuodenkin täällä" "joo" ja sit se viimein keskitty hetkisen ajaks A:n takoyakin maustamiseen ja tekemiseen. A sai viimein takoyakinsa ja ne molemmat toivotti meille hyvää matkailua ja kiiteltiin ja nyökkäiltiin siinä.

Mutta siis MITÄ HITTOO, kui se muisti mut?! Oon edelleen ihan omfg. En kestä. Halusin mennä tietty jo aikasemmin juttelee niille, mutta mua nolotti aina, et jos ne ei sit vaikka muistakkaan. Tästä lähtien en voi sit enää ignoorata niitä, hahah voivoi, ehkä saan vielä juteltua jotain hauskoja juttuja juteltua niitten kanssa. Tultiin sit takasin hostellille ja A söi takoyakit ja sano, että oli hyvää. 

Tässä kuvaa mitä ostin tänään keikalta. Laukku, paita, pyyhe ja flaikkusetti, minkä sai mukaan.


Huomenna saa nukkua pitkään, ihanaa! Suunnitelmissa on Asakusa ja Akihabara ainakin. Huomenna lisää Tokion temmellyksistä.

Milla ☆


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti