sunnuntai 17. tammikuuta 2016

theGazettE福岡


Wao, mitä taas keikka! Joo, elikkä tänään aamulla kun sain pestyä pyykkiä lähdin polkemaan iloisena kohti Fukuokan civil hallia, jonottamaan the GazettEn myyntipöydille. Olin ihan varma, että siellä olis jo järkyttävä jono, mutta kun pääsin perille noin tunti ennen myynnin alkamista, ei siellä vielä nyt niin hirveä jono ollutkaan. Mietin, että tällä tuurillahan mä saan jopa jotain ostettuakin. Pyöriskelin siinä hetken aikaa ja tutkailin ensin niitten keikkarekat. Tuli joten sellanen fiilis että "mä näen nämä harvinaisuudet".



 


Tässä oli nimmarit.

"Kai syntyi..."





Määhän en oo mikään hurjan hurja gaze fani ollut, enkä nyt ehkä vieläkään niin hurjin (koska codomo dragon on mun rakkaus♥), mutta sillon kun gazette tuli tässä pari vuotta sitten Suomeen minäkin niihin tykästyin. Sitä ennen en oikeestaan gazea kuunnellut ollenkaan. Tarina menee niin kun kaverini J on hurja gazette fani ja tuli puheeksi kun hän oli nähny unta, että gazette tulis Suomeen, johon minä olin että "no kyllähän mä sun kanssa voisin sit keikalle lähtee jos ne Suomeen sattuu viä joskus tulee." Tästä seuraavana aamuna kun heräämme on tullut ilmoitus, että gazette pitää world tourin ja minä katson suu ammollaan että mitäs helvettiä???? Miten voi käydä näin ja sittenhän se oli lippujen osto silloiselle keikalle. Kuuntelinkin myös sit vähän enemmän viimein heidän musiikkiaan, aikasemmin olin jotain suosituimpia biisejä kuullut lähinnä piggussa (sellanen peli amebassa). No kuuntelin ja gazettehan vaikutti oikein mukavalta ja halusin tietty kaverini kanssa olla innoissaan keikalla ja tietää biisejä ja ketä nämä jäsenet on. Iskin silmäni sit Kaihin, rumpaliin, ja olin et mikä mies, ai että! Ja siittä lähtien se onkin sit ollut vähän menoo ja gazea tulee aina välillä kuunneltua. Tuntuu et musiikkimaku myös muuttunu tässä parin vuoden sisään pikkusen raskaampaan makuun, niin siksi myös varmasti sillon gazette myös iski paremmin kun ehkä jos joskus olin yrittäny kuunnella ennen. Mutta jatketaas sit ajankohtaisiin asioihin, vaikka tällaisista hauskoista menneistä jutuista on myös kiva kirjoitella...

Kun kävelin noitten rekkojen luota tähän jonoon, tuntu että olin jotenkin niin silmiinpistävä näkymä ulkomaalaisena, blondina, valkosen takkini kanssa. Tuli niin sellanen olo että ihmiset ajattelee et "onkohan toi eksyny?" Suurin osa ihmisistä kun oli pukeutunu hyvin gazemaisesti.



Myyntipöydät sattu aukeemaan 20min ennen suunniteltua aikaa, lucky. Jonottaessa meni kuitenkin joku päälle puolisen tuntia. Just pikkusen ennen mua myi loppuu molemmat kangas kassit ja myös kannettava tupakan tumppausrasia. Onneks en niitä tullut ostamaan. Sain sit ostokseni tehtyä ja olin että jes, sain kaiken mitä halusin ja ylimäärästäkin tuli ostettua, hupsista.


Lähdin sit polkemaan kohti Tenjiniä ja poikkesin yhteen kahvilaan. Tässä on mun epäterveellinen välipala/lounas, mikskä sitä nyt haluaakaan kutsua. Empä istahtanu kun joku 15min alas ja jatkoin matkaan kun halusin käydä parissa kauppaa. Mietin saanko nää kaikki syötyä, mut oli nälkä niin meni alas.


Kiersin Tenjiniä vähän ja kattoin et "hitto, kello on jo 17:05! Ovet aukes 17:00 ja keikka alkaa 17:30 ja täällä mää oon viä kaupoilla, hullu!" Lähdin sit kohti pyörääni ja onneks keikkapaikka oli ihan 3min matkan päässä pyörällä siittä keskustasta, että ei hätää. Sisään tullessa sain flaikkupinkat itelleni ja pyysin viä toisen J:lle, koska gazen flaikkuja! Se ovimies oli ihan et "JOO, tietty!" kun kysyin et saanko toisen viä :DD Kipusin sit saliin ja paikalleni. Ihmiset vasta keräänty paikoilleen, kello oli joku 17:20. Harvinaisesti oli puhelinkin mukana, kun ei ollu tarvetta lokerikoille, kun oli istumapaikat ja kamat sai tuolille.


Ostin tosiaan lipun torstaina tälle keikalle ja mun paikka oli siis viimisellä rivillä. Sieltä näki yllättävän hyvin. Mun eteen tuli kuitenkin kaks jätkää ja just sellanen hujoppi oli mun eessä. Vaikka olin kaks porrasta sitä ylempänä sen pää peitti kaiken! Aika moni siittä tokavikalta riviltä siirty sinne ihan taakse, niinkun mun selän taakse, koska siellä oli sellanen kaide, mistä pysty pitää kiinni. Ne jätkätkin sit oli et ”pitäskö?” ja onneks ne siirty, koska sit mulla oli ihan täydellinen näkymä lavalle, kukaan ei ollu eessä. Mun viereen istu sellanen vähän tukeva mies ja olin hetken että ”hmm.. ulkona pettää kyllä monesti..” ja joo o, se oli kyllä kans nii fani ja ihan mukana kaikessa :D Siellä näky myös muutama oikeesti joku 50-60 vuotiaita ja ihmettelin, että mitenhän nekin sinne päätyneet, että ovatko oikeesti ihan faneja vai jonkun mukana tulleet. 

Keikka lähti tosiaan käyntiin Dogman biiseillä. Ensin esirippuun heijastettiin se ihme pyöree logo ja se vaihtu valkosesta punaseks. Lisäks alhaalla lähellä lavaa seinän vierustalla molemmilla puolilla palo jotkut kyntteliköt. Olin et hyvä tunnelma. Tosiaan raskaasti lähti keikka käyntiin ja gazen furi oli aika paljon oritatamia ja hedobannnnn. Lähinnä niitten lisäks oli sit nyrkin heiluttamista ja muuta käsien heiluttamista. Johkin biisiin kuulu mosshu, mut se tais olla vaa siinä yhessä biisissä. Mut se oli kyl siistiä kattoo sieltä takaa kun koko keikkahalli vetää samaan tahtii oritatamia, miten se nyt sanotaankaan suomeks..? Kun kaikki menee niinkun et vyötäröstä ylöspäin heitetään keho eteenpäin ja tätä samaa liikettä sit toistetaan.? En enää muista miten näitä kutsutaan suomeks.

Sit kun esirippu tosiaan nostettiin jäsenet oli jo lavalla valmiiks ja siittä se oli sit menoo. Ruki heti nappas mun katseen kun ihailin sen vaatteita ja tukkaa ja olin et onkohan tää siis ihan sen tän kiertueen asu? Sit kattelin siinä Uruhaa ja Aoita kun ne pisti silmään sieltä ja Reitakin siinä jotain pyöri. Ja siis meni varmaan neljä biisiä kunnes Kai jotenkin valaistiin erikoisesti ja olin et ”MILLA kuinka sää saatoit ignoorata Kain näin kauan?!!” Olin ihan järkyttyny ja sit tuijotinkin aikani Kaita, katsoen että onko se edelleen yhtä hyvä kun muistan. Ja joo, on se ja ehkä parempikin ja hnnnggghhhh oikeesti miten se on niin seksikäs kun se soittaa rumpuja, kumpa oisin nähny sen lähempää.


Aina jonkun 3-4 biisien välein koko keikkasali pimeni ja armoton huuto lähti käyntiin. Se oli uskomatonta ja siistiä, tuli mieleen hyvin paljon Suomen keikat siinä vaiheessa. Sieltä lähti nii kunnon karjunnat ja member callit ja siis gazen keikalla on yllättävän paljon miehiä myös ja ne myös huusi siellä aivan innoissaan jäsenten nimiä vuoronperään.  Musta oli jotenkin upeeta nähdä kerrankin paljon miehiä keikalla ja et ne on oikeesti kaikki ihan mukana fiiliksessä. Suurin osa oli myös pukeutu hyvin ”gazettemaisesti” tai visual-kei tyylisesti yleensäkkin. Tosin tää ei rajottunu vaan miehiin vaan myös naiset. Sanoisin et reippaasti yli puolet oli hyvin visual-kei henkisesti pukeutuneita.

Rukin välispeakki jossain vaiheessa oli lähinnä sitä et tehdään tästä kuuma live ja pistetään hei parasta Fukuoka. Muuta erikoisempaa ei mun muistaakseni tullu ennen encoree.  Puolessa välissä tuli sit vähän ”hitaampia” biisejä, joitten aikana ei ollu mitään furia ja yleisö seiso lähinnä paikoillaan, mitä nyt joku muutama superfiiliksissä ollu fani siellä itekseen kaiken fanien keskellä veti hedobania :D Mut nekin ”hitaat” biisit on oikeesti niin hyviä melodioiltaan et ite ainakin heiluin siä kaikkien aikana tai jalka vispas, kun puolestaan melki kaikki japanilaiset seisoo vaan tikkusuorina. Muutama heiluja onneks näky mun lisäks ihan siinä lähelläkin. Tuli dogmaltakin kaks hitaampaa biisiä mihin ite ihastuin myös. Kyllä, nämä on niitä hitaampia.



Jonkun biisin aikana Kain rumpusetti valaistiin tosi upeesti kun se biisi lähti käyntiin vaan sen rummutuksella. Se oli siistin näköstä. Ruki alko sit laulaa siihen hiljalleen ja sen varjo vaan näky siä lavalla Kain rumpujen eessä. Jonkun biisin aikana kaikki jäsenet oli myös ihan tunnelmassa mukana, moshashivat tmv, siinä ja sit katsahdan Aoihin, joka puolestaan poseeraa siellä niitä sen posejaan yleisöön. Siinä vaiheessa naurahdin, että Aoi on kyllä aina Aoi. Ruki kanssa heilutteli lanteitaan kuten sillä on tapana. Kai myös rummutteli ja lauleli mukana samalla ja se on kyllä vaan niin ihana.. tässä todisteita siitä x x x x x x x x x x

Keikka tuli sit encoreen ja OMINOUS, biisi joka johti encoreen, oli kyl nii upee tunnelmaltaan. Lava oli melko pimeenä ja siihen heijastu punanen valo ja vähän usvaa siellä täällä. Sitten biisin puolella jäsenet poistu kaikki yksitellen lavalta. Mietin hetken et ”joko se Kai katos?!”, mutta se makaskin siellä rumpujensa päällä ja vaan varjo nousi yhtäkkiä sieltä niitten keskeltä.


Ihmiset oli sit hetken aikaa hiljaa sillain ”kuka alkaa huutaan ekana?” ja sit sellanen epämääränen ääni alko huutaan et ”encore..” johon kaikki muut sit yhty. Musta encorehuuto kesti kauheen kauan, mutta kyllä ne sit lopulta tuli jälleen lavalle. Muut paitsi Ruki tuli lavalle ja Kai puheli meille siinä vähän ja huudatti meitä ja sit lähti käyntiin eka encore biisi, joka oli inside beast! Tykkään tästä biisistä hurjasti ja mahtava livenä.


Tän biisin jälkeen Ruki oli et ""me ollaan käyty vaikka kuinka montaa kertaa Fukuokassa, mut tänään kyl on alusta asti ollu nii kuumaa meininkiä et huhhuh... selvis sit että täällä on ilmastoinnissa lämmin ilma päällä.. " ja sit se alko pyyhkeellään taputteleen nätisti sen naamaa, kaulaa ja rintaa ja se oli niin söpö ja kaikki naurahti sille. Se jatko sit et "täähän tuntuu jo siltä kun kesällä vetäis keikkaa.. sori hetkeks.." ja se käveli rummuille ja joi vettä sen pullosta. "Joo taitaa olla kesä kyllä." Mutta siä oli oikeesti himo kuuma, jo tokan biisin aikana mää riisuin siellä kun muut moshash niin paitani alta poolopaidan poies, kun tuntu et tuun muuten oleen hiessä ihan heti. Ruki puhu sit jotain, mut mulla meni jotenkin ohitte mut jotain vitsiä se siellä heitti. Se alko sit puhuun jotenkin tosi yakuzamaisesti tai sillai vähän "rankemmalla" tyylilla ja yleisö vaan räkättää ja sit Ruki totee et "aatelkaa ny jos mää puhuisin tällai oikeesti.. Uruha, toi Uruha joka ei yleensä puhu melki mitään puhu tässä aiemmin just tällä tyylillä muuten.." ja kaikki olin et mitääähh. Keikka jatku taas sit ja mitäs, seuraavaks tuli mun lemppari biisi vortex! Olin ihan et woooow, tänkin ne soittaa. Mut tuntuu et yleisökin oli aika yllättyneitä näistä biisesitä siittä hengen haukkomisesti ja kiljahduksista päätellen.


Seuraavaks Slugdy cult, joka myös mainio livenä.


Encore päätty sit Tomorrow never dies biisiin ja vitsi tää on aivan mahtava.


Tän jälkeen tuli kuulutus, että keikka on ohi, mut kaikki jäi huutaan encoree, joten olin et eiköhän ne sieltä vielä tuu jos tää jatkuu. Muutama tyyppi siittä häippäs silti menemään, mutta jonkin ajan kuluttua pojat tuli taas lavalle ja vetivät tän perus keikan päättö biisin eli Lindan. Se oli hyvä kun sellanen joku ehkä 30v. jotain mies tuli takasin takki päällään ja salkku kainalossaan siihen pari riviä mun eteen omalle paikalleen, kun oli varmaan huomannu, että pojatkan tuli takas lavalle. Se oli kanssa jännä ilmestys siellä, se ei paljoo mitään fureja tehnyt, mutta näytti nauttivan silti. Jos kadulla vastaan kävelis, ei ikinä uskois että gazettee kuuntelis :D Lindan jälkeen jäsenet sit vielä heitteli jälleen plektroja ja rumpukapuloita jne yleisöön ja poistuivat lavalta. Ihmiset alko sit valuun ulos ja mäkin suuntasin sit jälleen kylmään ulkoilmaan.

Ekan encoren jälkeen.

Joku aikainen lintu on jo ehtinyt laittaa settilistankin nettiin, niin tästä voitte laittaa saman listan vaikka pyörimään.

1. NIHIL
2. DOGMA
3. RAGE
4. DAWN
5. DEPRAVITY
6. UGLY
7. DERANGEENT
8. BIZARRE
9. DERACINE
10. GRUDGE
11. GODDESS
12. WASTELAND
13. PARALYSIS
14. LUCY
15. INCUBUN
16. ATTITUDE
17. BLEMISH
18. DEUX
19. OMINOUS

EN1
1. INSIDE BEAST
2. VORTEX
3. SLUDGY CULT
4. COCKROACH
5. TOMORROW NEVER DIES

EN2
1. LINDA~candydive Pinky heaven~

Muutamaa biisiä en ollu kuullu ja nyt kun katon ne on näköjään uudelta sinkulta, joka on julkastu marraskuussa. Kuinkahan en oo sitä tajunnu hommata.

Keikan jälkeen suuntasin syömään sushia niinkun mulla on monesti tapana. Jonotus aika oli aika pitkä ja tällä kertaa myös sai jonottaa sen jonkun 40min, huhhuh... Pääsin sit onneks viimein syömään ja se ärsytys katosi sillä hetkellä. Huvittava juttu tapahtu kun tilasin laskun ja sellanen miesmyyjä tuli sit antaa sen mulle. Se sano et tuu maksaan kassalle niinkun se kuuluukin ja sit kun menin kassalla se ootti mua siä. Maksoin sit ja se anto ensin setelit, niinkun täällä on tapana. Sit kun se anto kolikot nii se oikein otti mun kädestä kiinni kevyesti ja paino sen kolikon sillai huolellisesti mun käteen ja olin vähän et "..ookei..?" mielessäni ja kiitin ja poistuin paikalta. Mua alko vaan heti naurattaa tää tilanne kun pääsin poies sieltä ruokapaikasta, et mitähän ihmettä sekin oli taas. Eihän se mikään hassumman näkönen myyjä ollut kuitenkaan.

Hain pyöräni ja ulkona oli kylmä, hrr. Poikkesin ruokakaupan kautta ja poljin viimein kotiin, kello teki kymmentä tässä vaiheessa. Matkalla tuli vastaan isohko ryhmä ihmisiä ja tuli mieleen että ketähän yakuzamaisia tyyppejä nääkin on ja sit pari niistä alkokin yhtäkkiä mulle et "hello.. hello" ja kattoin vaan vähän kulmia nostellen et mitäs nyt sittens seuraavaksi? "Tapahtumarikas päivä kaiken puolin" ajattelin kun poljin kotiovelle.

Tässä mitä ostin itselleni. Tarkotus oli ostaa VAAN pyyhe. Sit siinä jonottaessa oli kaikki vaatteet esillä ja selvis et hei, toihan on keikkapaita. Joten mun oli pakko ostaa toi bae paita, vaikka aikasemmin netistä kattoessani nauroin et "kuka hemmetti tollasta bae paitaa haluaa pitää hahahah". Et sellasta... Kaverille ostin vähän kanssa tuliaisia ja kaupanpäälle sain ton RAD kassin, samaa kamalaa vinyyliä mitä ne Suomessakin olleet kassit. Ovelta sai myös sit tosiaan tuon flaikkupaketin.


Löysin Naokin ;A; Täytyy muuten tilata toi sen "uus" levy tässä kun viä täällä Japanissa asuu. Kerrompa tähän vähän sivuaiheena sellasen jutun kun Kaggra,n ansiosta innostuin j-rockista aikoinaan ja olin aivan hurja Kagrra, fani ja edelleen tykkään niistä paljon. Mut tässä ihan muutama päivä sit selvis, että mulle ei oo niitten kahta viimisinta sinkkua ja tästä syystä en oo kuullu niitten neljää biisiä (sinkkujen nimikko biisit joo, b-raitoja en). Ette arvaa kuinka järkyttyny olin, että kuinka on mahollista? En vieläkään usko sitä todeks, mut täytyy nyt hommata ne sinkut jostain ehottomasti. Kui tällastakin voi käydä. Youtubessa tuli toisen sinkun b-raita jotenkin kummallisen randomisti vastaa ja olin et "mikä tää on????? Tuntematon biisi?!" Huhhuh.

On se Naoki komee.

Ennen keikkaa kun poikkesin kaupungissa book offiin ostin viimein itelleni Namie Amuron levyn ja myös Janne da Arcilta yhden levyn.


Tässä nyt kello tulee yöllä jo kohta kaks. Niska on jokseenkin.jumissa, tosin enää ei tunnu nii pahalta kun keikan jälkeen. Ehkä menen tästä kohta lämpimään kylpyyn, kuullostaa ihanan houkuttavalta. Tukka tuli niin kakkaseks keikan aikana kun sitä sai heiluttaa koko ajan ja sit tuli hiki kuumuudesta. Huomenna otan sit taas askeleen takaisin todellisuuteen kun tutkailen viimein sitä yhtä kurssia, mikä pitää tehdä oppari varten. Toivottavasti se ei oo ihan hirvee. Ainakin mulla on hyvää musiikkia, mitä kuunnella sitä tehdessä.

Milla ☆

Ps. Jos muistan jotain hauskaa keikasta myöhemmin, tulen lisäämään sen tänne.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti