sunnuntai 14. helmikuuta 2016

Söpöjä karvakasoja


Hyvää ystävänpäivää♥

Tiistaina mulla oli tiedossa pyörimistä Kichijojissa ja Shimokitazawassa. Kummassakaan en ollu aikasemmin käyny ja oli innostavaa nähdä vaihteeks uusia alueita. En ollu näitä paikkoja tutkinu yhtään, et ei ollu mitään hajua mitä sieltä löytyis, paitsi että Kichijojissa olis Arnolds ja Shimokitazawassa vähän Harajuku tyyppinen meininki. Niillä oljenkorsilla lähdin aamulla kohti Kichijojia.


Oli pakko ottaa uus laukku heti käyttöön. Tosin mua kutkutti koko ajan, että pitäis päästä käymään Harajukussa uudestaan, koska siellä oli mun mielestä ihan täydellinen laukkukoru tähän laukkuun ja mun oli ihan pakko saada se..

Otin Koenjin asemalta junan Kichijojiin. Se sattu oleen just jonkun 4 pysäkin päässä Koenjista, niinkun poies päin kaikista kaupungeista, että mentiin vähän kun "maalle" päin, vaikka eihän se todellakaan mikään sellanen paikka oo :D Mutta japanilaiset kutsuu helposti et "ollaan maalla" kun ei oo kunnon ostoskeskuksia jne. Japaniks sanotaan いなか eli inaka.

Saavuin sit Kichijojin asemalle ja siinä vaiheessa tuli sellanen olo et nii.. mihis mää sit oikein lähen? Mikä uloskäynti kantsis ottaa? Otin sit randomisti jonkun ja löysin kartan asemalta ja olin et no mennään vaikka tonne. Lähinnä päätin sen mukaan että Tsutayan kyltti osotti sinne päin niin aattelin, et siä on varmaa muitakin kauppoja.




Kävelin randomisti näitä katuja pitkin. Tää aseman ympärys on ihan täynnä kauppakatuja. Löytyy vaikka mitä.






Suomi bongattu taas.


Haluisin tosiaan käydä Arnoldsissa, koska olin ymmärtäny et niillä on Japanissa makuja, joita Suomesta ei saa. Mulla ei ollu mitään hajua, missä se on, mutta onneks oli wifi mukana.


 


Valikoima ei nyt hurjan erilaiselta loppujen lopuks näyttäny. Päädyin tilaan sit omena-kaneli makusen donitsin. Joskus täällä oli ollu joku tee-makunen donitsi, varmaan joku rajotettu maku sit. Mut makso vaan 210yen oisko ollu, eli joku 1,8€ oisko. Normi donitsit oli 180yen eli joku 1,4€ noin. Siis.. eikös nää Suomessa oo tyyliin yli 2,5€ nykyään?! Ompa täälä halvemmalla.


Suomessa ei tällasta asettelua tiskissä nää :D Tän vieressä oli sit normi donitsitiski, joka oli samaa rataa kun Suomenkin. Mun edessä oli jotkut kaks rakennusäijää tilaamassa donitseja mukaan ja ne oli ihan et "mistäs nää donitsit oikein tulee? ... jaa Suomesta? ... aijaa.." ja jotain ne puheli siinä Suomesta hetken aikaa heh. Se oli hauskaa. Myyjä sano sit lopuks aina "kiitos".


Sama maku oli, namnam. Täällä pyöri sellanen hauska biisi, nauhotin sen ja laitoin jopa youtubeen. (Eihän tän videon lataamiseen menny kun joku 2h mun netillä, ehkä ymmärrätte miks en lataa videoita. Jätin kaikki Tokio kuvatkin lataa yöks, koska yleensä 10min aikana siirtyy n.3 kuvaa, jos ne on iso kokosia..) Mut kui ne jaksaa kuunnella tätä koko päivän (ja joka päivä?)?!

Suosittelen alottaa kuuntelemisen jostain 00:40 kohdalta, alussa on hälinää.

Jatkoin sit Kichijojin tutkimista. Tiesin, että täällä on Mode off ja halusin käydä siä. Matkalla bongasin myös Jumble storen, mutta jotenkin Tokio Jumble storet ei oo niin hyviä. 












Huomasin vasta koneella kuvia kattellessa, että hitto tossa alhaalla on toi Rilakkuma versio, jossa ne on kissa-asuissa. Haluisin jotain oheistuotteita noista versoista, mut en oo viä nähny missää :( Nekoatsume vaan osu silmään niin otin kuvan.



Alko tulla kauhee nälkä niin menin syömään. Teki mieli syödä uppopaistettua ruokaa, mut joo.. ei vaan pidä, vaikka sitä tekiskin mieli. En siittä kuitenkaan tykkää. Ota jo opiks Milla. Oli ällö olo kun sain syötyä.






Totesin, että nyt on aika jatkaa matkaa eteenpäin ja oli jotenkin sellanen kutina, että Kichijojista saattais päästä suoraan Shimokitazawaan, ettei tarttis kiertää hirveetä lenkkiä Shinjukun kautta. Ja minähän olin oikeessa! Ei vitsi mikä tuuri. Yleensä käytän Tokiossa vaan JR:n junia, mutta tää oli Keio-linjan juna. Japanissa on kätsy kun sama matkakortti käy ihan kaikkee ja joka puolella Japania. Käy juniin, busseihin, jopa joissakin konbineissa ja automaateissa. Niin kätevää. Olispa Suomessakin et yks kortti riittäis.


Shimokitazawassa olin viä enemmän hukassa. Asemalla oli kauhee rakennustyömaa ja karttaa kattomalla aseman molemmat puolet näytti houkuttelevilta. Päädyin sit ottaan lähimmän oven eteläiseltä uloskäynniltä. Shimokitassa pitäis olla paljon käytettyjen vaatteiden kauppoja ja et se on vähän kun Harajuku, mutta ei vielä yhtä tunnettu ja turistirysä.


Kävelin sit randomisti katuja pitkin. Jos ei omaa suuntavaistoo, täällä eksyy aivan varmasti.



Bongasinkin sit hetken kävelyn jälkeen käytettyjen vaatteiden puoteja toinen toisensa jälkeen. Löytyy ihan merkkivaatteitakin. Muutenkin hintatason kalleus vähän yllätti.















Tuntu et sain aika hyvin käytyä läpi eteläisen puolen kadut ja olin et katotaan vielä aseman pohjoinen puoli. Shimokita on sellanen alue, et sen saa käytyä kokonan läpi, mutta kauppoja riittää silti todella paljon. Mutta siellä jaksaa kävellä ja ihmetellä menoo. Ja siis Shimokitan fiilis on aivan mahtava. Ihastuin ainakin ite ihan täysin. Ei liian keskustamainen, mutta sellanen oma, jännä fiiliksensä näillä kauppakaduilla. Löysin sit viimein pohjoselle puolelle ja siellä oli vielä enemmän sellanen "kotikulma, jossa paljon pikku putiikkeja" -fiilis.




Oli myös tosi viihtysän näkösiä ruokapaikkoja ja kahviloita.

Yhessä käytettyjen vaatteiden kaupassa ollu kenkä :D


Johkin ikkunaan oli liimattu kutsushita nyanko lappusia.





Löyty myös sit aina yllättävästi tällasia kalliimpiakin kauppoja täällä kaiken keskellä.




Ne kadut muuttu ihan asunialueeks, kun jatko pidemmälle. Kävelin aika pitkälle, mutta palasin sit takasin. En tiedä oisko siä viä ollu jotain, koska nuoria, tyylikkäitä ihmisiä meni vaan koko ajan sinne enemmän ja enemmän. Toisaalta mietin, et ehkä niillä voi myös olla vaan kämppä siellä..?

Näin sit matkalla tällasen kissakahvilan ja mua houkutti kauheesti mennä sinne. Mulla olis viä hyvin aikaakin, kello tuli jotain 16:30 paikkeille ja voisin hyvin rentoutua hetken aikaa jossain. Päätin sit et mää meen käymään. Näin viä sen kyltistä et se oli enemmän sellanen olohuone-tyylinen paikka normi kahvilan sijaa, jes!



Asiakkaita oli joku kymmenisen mun lisäks. Oli joku pariskunta ja kaveriporukkoita. Mukaan kuulu yks ilmanen juoma, jos olit vähintään tunnin. Ja siis tää paikka oli aivan ihana. Jos käsienpesualtaalla mua odotti tää kisunen, joka oli kyttäämässä kun vesi valu hanasta, jonka joku oli unohtanu tiputtaan. Kun sain pestyä käteni ja sammutin veden se siirty sinne altaaseen haha.




Tilasin sit matcha laten itelleni ja siis toi oli niin jumalaista. En muistanukkaan kui hyvää kunnolla tehty matcha latte on. Täällä oli myös tosi paljon mangaa ja kirjoja ja satuin näkeen et Chi's sweet homesta on osa 12 hyllyssä! Nappasinkin sen heti käteen. Suomessa on ilmestyny ainakin osaa 11 asti ja tätä en ollu viä ite lukenu. Tää 12 näyttää olevan vika osa. Luin, nautin mun juomaani ja välillä rapsuttelin ja hihittelin kissoille ja niitten hölmöyksille. Täällä olevat kissat on ihania, koska niitä saa silitellä kunnolla. Täällä ei varmaan niin hullusti käy ihmisiä, kun esim. Nekorobissa, joka sijaitsee Ikebukurossa. Oon käyny siä aiemmin kaks kertaa, 1, 2. Tykkäsin Cateriamista kyllä niin paljon ja ehdottomasti Nekorobin kanssa yks suosikki kissakahviloista. Tällänen olohuone-tyylinen kissakahvila on kyllä mukavin. Cateriamissa on paljon enemmän sellanen "koti"-fiilis kun nekorobissa.

Tällä kisulla oli nii hauskoja ilmeitä.




Täällä löyty kisuille vaikka minkälaista koloo mihin mennä piiloon tai asettua nukkumaan.





Nekoatsume!!








Mietin et miks nää asettuu tänne...

... mut siinähän oli lämmitin, ihmekkään.










Tän kahvilan yhteydessä, oli tuolla oven luona sellanen pieni puoti, missä myytiin kaikkee kissatavaraa.

"Turvakamera kuvaa sinua"


Kun olin rentoutunu vähän päälle tunnin lähdin suuntaan Shinjukuun. Closet childissä oli myynnissä yks codomo dragonin dvd, minkä oon halunnu jo jonkin aikaa ja mun oli pakko palata ostaan se. Shinjukun "muistojen kadulta" kuvia.






Kello tuli sit joku seittemän ja mun oli tarkotus mennä government buildingiin kattomaan yöllistä näköalaa Tokiosta, mut sit mulle iski joku himo päästä kattomaan Ikebukuron levykaupan valikoima, vaikka viimeks se oli aivan surkee. Mutta kun tiesin, etten pääsis taas varmaa vuosiin käymään niin mun oli pakko.. Oon kuitenkin nähny niitä kaupunkinäkymiä jo Osakassa esim. Otin sit junan Ikebukuroon.



Ikebukurossa tuli aivan hirvee nälkä ja mun oli tehny jo pari päivää mieli syödä omuricee, mutta en löytäny sitä mistää! Miten voi olla.. yritin sit mennä Ikubukuron Gustoon, mut se oli aivan täynnä ja ihmisiä jonossa, niin olin et joo, meen vaan takasin Koenjiin ja katon sieltä jotain ruokaa. Koenjissa menin sit syömään pizzaa haha. Siinä oli sellanen halpa pizzapaikka, maksa vaan joku 4e, mutta oli hyvää. Syötyäni suuntasin sit takasin hostellille. Tällä kertaa siä oli yks tyyppi jo. Otin silti kuvan ostoksistani. Tänään mukaan tarttu kengät Shimokitasta! Kattelin tällasia kenkiä joskus aikasemmin jo ja muistan kun valitin kaverille et miks en ostanu sillon ja nyt sattu löytyy käytettynä, olin et woow, oikeesti mun kokookin. Lisäks sit pari cd:tä ja dvd! Kattoin ton dvd:n jo ja ei vitsi.. pääsispä viä codomon keikalle.. niillä on seuraava keikka sinä päivänä kun mun lentokin T^T Harmittaa.. viä kun visa ois 2 päivää sen jälkee voimassa. Ei voi mittää. Oottelen sit Tokion keikka dvd:n julkasemista. Se keikka, missä mää ja T oltiin tammikuun alussa! En malta oottaa.







Lisäks sain tällasen postikortin sieltä kissakahvilasta. Naureskelin sille "turvakamerat käynnissä" kuvalle nii antokohan se sen takia mulle sit tän kun lähin sieltä :D

Keskiviikkona suuntana oli vuorostaan Yokohama.

Milla ☆




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti